Szukaj
Close this search box.

Zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu: co to i jak może pomóc

zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu

Czy można w 90 dni uporać się z rozstaniem? Dowiedz się, czym jest zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu i jakie może przynieść ci korzyści!

Rozstanie z partnerem lub partnerką to wydarzenie traumatyczne i nie ma w tym cienia przesady. W istocie, przeżywamy to, jak śmierć kogoś bliskiego, a okres, który po tym następuje przypomina pod każdym względem żałobę.

Kiedy jesteśmy ogarnięci bólem i tęsknotą, zastanawiamy się: ile to jeszcze potrwa? Odpowiedzią na to pytanie jest właśnie zasada 3 miesięcy po rozstaniu. Z tego artykułu dowiesz się, jak ona działa i jak ją najlepiej wykorzystać.

Zanim przystąpisz do lektury, zachęcam cię do wykonania krótkiego testu online, który pozwoli ci ocenić, jak radzisz sobie z rozstaniem. Na końcu wpisu mam dla ciebie też specjalną niespodziankę!

Jak radzisz sobie z zawodem miłosnym?

Czym jest zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu?

Wyjaśnijmy najpierw, czym jest zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu. Zdaniem psychologów to:

Czas, kiedy nie powinniśmy się kontaktować z byłym partnerem lub partnerką. Potrzebujemy go po rozstaniu, by rany mogły się zagoić, by odzyskać wewnętrzną równowagę i zdystansować się na tyle, żeby móc podjąć kolejne kroki.

Wszyscy są zgodni, że 90 dni to optymalny okres, by dojść do siebie po rozstaniu. Można to wytłumaczyć również z punktu widzenia biochemii naszego organizmu.

90 dni milczenia po rozstaniu

Pierwsze dni po rozstaniu upływają pod znakiem ataku paniki. Następnie ma miejsce skok dopaminy, motywujący do działania, które ma doprowadzić nas do odzyskania utraconej osoby.

Po jakimś czasie jednak dopamina znowu spada, a wraz z nią serotonina, czyli tzw. hormon szczęścia. Dopada nas przygnębienie i zaczynamy przeżywać faktyczną żałobę po rozstaniu.

Brak kontaktu z byłym partnerem lub partnerką pozwala nam odciąć się od bodźców, które nie pozwoliłyby nam właściwie przepracować emocji związanych z rozstaniem. W ten sposób, zamiast nieustannie rozdrapywać rany, pozwalamy im się zagoić.

Zasada 90 dni po rozstaniu: jak to zrobić?

Choć okres po rozstaniu naznaczony jest przede wszystkim cierpieniem i żalem, nie oznacza to, że całe 3 miesiące mają tak wyglądać.

Napisałem poradnik, który krok po kroku tłumaczy, jak wprowadzić w życie wspomnianą zasadę, a jednocześnie szybciej wziąć się w garść, przepracować emocje, odnaleźć siebie i w końcu przygotować się na wejście w nowy związek. Mowa o „Nowym Początku Po Zawodzie Miłosnym„.

Odkryj metodę i najlepsze techniki, żeby przestać cierpieć z miłości, szybko zapomnieć o ex i zbudować sobie cudowne życie.

A oto, co powinno się zrobić, by ten czas 3 miesięcy doprowadził nas do stopniowego stawania na nogi:

1. Wprowadź konsekwentny brak kontaktu

Podstawą zasady 3 miesięcy milczenia jest jak sama nazwa wskazuje – brak kontaktu. Utrzymywanie nawet przyjacielskich relacji nie pomoże ci, jeśli bardzo przeżywasz rozstanie.

Mówiąc „brak kontaktu”, mam na myśli nie tylko brak spotkań, telefonów czy wymiany wiadomości. Warto również przestać obserwować daną osobę w mediach społecznościowych, by nie dostarczać sobie powodów do cierpienia.

Taki detoks znacznie przyspiesza okres rekonwalescencji po rozstaniu, szczególnie jeśli przebiegło ono w bardzo nieprzyjemnej atmosferze.

2. Przepracuj swoje emocje

Trzy miesiące to akurat czas, kiedy spokojnie możesz przepracować trudne emocje związane z rozstaniem. Zamiast na siłę je zagłuszać, oddaj się medytacji lub pisz dziennik, co pomoże ci oswoić się ze stratą.

Tak samo jak w przypadku żałoby musimy przyjąć ból jako coś naturalnego. Zaakceptuj, że nie czujesz się dobrze, ale z nadzieją, że to minie.

Pamiętaj jednak, że przepracowanie tych emocji nie oznacza, że masz je w sobie pielęgnować. Jeśli widzisz, że pomimo upływającego czasu są one nadal bardzo silne, pogłębiają się i negatywnie wpływają na twoje funkcjonowanie, być może warto rozważyć psychoterapię.

Potrzebujesz wsparcia specjalisty? Poznaj najlepszy serwis konsultacji psychologicznych online!

3. Skoncentruj się na sobie

Rozstanie powoduje w wielu osobach kryzys tożsamościowy. Dotychczas postrzegaliśmy siebie przez pryzmat relacji z partnerem, a po zakończeniu związku trudno nam się odnaleźć na nowo we własnej skórze.

Twoja tożsamość nie zależy jednak od obecności partnera. Zmieniły się okoliczności, ale ty ciągle pozostajesz tą samą osobą. Aby przełamać ten kryzys, musisz skoncentrować się na sobie i rozwoju osobistym.

Zacznij zadawać sobie pytanie, co lubisz robić, co ci sprawia przyjemność, czego zawsze chciałeś spróbować, do czego chciałbyś wrócić. Odpowiedź na te pytania pomoże ci znowu odkryć siebie.

4. Odzyskaj radość z życia

zasada trzech miesięcy milczenia po rozstaniu co to

Pozostawiona po rozstaniu z partnerem pustka musi w końcu zacząć być wypełniana. O ile oddawanie się skrajnym zachowaniom mającym na celu zagłuszyć emocje nie jest zalecane, o tyle wychodzenie do ludzi i szukanie radości w życiu już jak najbardziej tak.

Izolacją nic nie wskórasz. Twoi bliscy są po to również, by cię wspierać. Relacje z nimi mogą być tak samo ważnym elementem twojej codzienności. Warto wykorzystać ten moment również na odświeżenie dawnych, zaniedbanych znajomości.

Jeśli twoje życie towarzyskie nie było zbyt bogate, czas by to zmienić. Niech rozstanie będzie dla ciebie motywacją do poszukania nowych znajomych: w pracy, na studiach, na kursach, w ramach hobby. Spróbuj znaleźć jak najwięcej rzeczy, które sprawiają ci radość, pamiętając, że dzieląc się tą radością z innymi, zyskasz podwójnie.

Zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu: korzyści

zasada trzech miesięcy po rozstaniu

Jak można było wywnioskować już z wyżej wymienionych punktów, zasada 3 miesięcy milczenia po rozstaniu może dla nas oznaczać wiele korzyści.

Nie tylko uda nam się lepiej poradzić sobie z rozstaniem, ale będziemy mogli zrobić w tym czasie wiele dla siebie, np.

  • osiągnąć wewnętrzną równowagę;
  • skupić się na sobie i swoim samopoczuciu;
  • przemyśleć błędy popełnione w związku;
  • odbyć terapię, jeśli to konieczne;
  • zrobić coś dla rozwoju osobistego;
  • poprawić więzi z bliskimi i znajomymi;
  • zdystansować się do byłego partnera/ki;
  • stworzyć warunki do wejścia w nowy związek.

Tak, dobrze czytasz: po tych 3 miesiącach możesz osiągnąć stan, który pozwoli ci wejść w nowy związek tak, by poprzedni, zakończony, nie wpływał na nową relację negatywnie.

Jak poradzić sobie z rozstaniem w 3 miesiące?

Możesz poradzić sobie z rozstaniem w 3 miesiące, jeśli podejdziesz do tego świadomie, z nadzieją na poprawę i wkładając odrobinę wysiłku.

Ponownie polecam ci e-book „Nowy Początek Po Zawodzie Miłosnym„, gdzie znajdziesz mnóstwo pomysłowych ćwiczeń psychologicznych pomagających w uporaniu się z miłosnym rozczarowaniem i rozstaniem z partnerem:

Odkryj metodę i najlepsze techniki, żeby przestać cierpieć z miłości, szybko zapomnieć o ex i zbudować sobie cudowne życie.

A teraz obiecana niespodzianka.

Wiem, że ten okres jest dla ciebie trudny, więc aby dodatkowo cię wesprzeć, proponuję ci skorzystać z codziennego mailowego wsparcia. To nic nie kosztuje, a porady, które będziesz otrzymywać w wiadomościach mogą pomóc ci szybciej wrócić do siebie. Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz:

Uzyskaj Dostęp Do Bezpłatnej Serii Maili, Które Pomogą Ci Przestać Cierpieć i Uleczyć Twoje Złamane Serce

4.5/5 - (2 votes)
Picture of Redacja
Redacja
Rozwój Do Potęgi to blog poświęcony rozwojowi osobistemu, psychologii i relacjom partnerskim. Nasz zespół redakcyjny składa się z doświadczonych autorów specjalizujących się w relacjach partnerskich, a wszystkie treści są tworzone zgodnie ze ściśle określoną polityką redakcyjną.

Czytaj również: