Czy zdarza ci się, że kładziesz się spać i dochodzisz do wniosku, że nie zrobiłeś nic z tego, co zaplanowałeś sobie poprzedniego dnia? A może wstajesz rano pełen energii, a w ciągu dnia okazuje się, że nie możesz znaleźć czasu na wykonanie zamierzonych celów lub ciągle odkładasz je na później?
Jeśli na powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco, to zdecydowanie potrzebujesz przewodnika, który pomoże ci uporać się z ciągłym rozproszeniem i prokrastynacją. W tym artykule znajdziesz najlepsze książki o zarządzaniu czasem i produktywności, dzięki którym dowiesz się, jak przestać odkładać wszystko „na później”.
Poniżej znajdują się tytuły najlepszych książek o zarządzaniu czasem, które pomogą ci uzmysłowić sobie, że prokrastynacja, tracenie czasu i rozpraszanie się nie muszą dłużej być normą w twoim życiu i że jesteś w stanie osiągnąć swoje cele w jak najkrótszym czasie!
Jak wspomniałam, poniżej znajdziesz 10 wybranych dla ciebie tekstów: wybierz ten, który uważasz za najlepszy dla poprawy twojej produktywności.
Najlepsze książki o zarządzaniu czasem
1. 4-godzinny tydzień pracy – Timothy Ferriss
„4-godzinny tydzień pracy” to książka autorstwa Timothy’ego Ferrissa. Zastanawiasz się, kim są nowi bogacze? Kto stanowi tę kategorię osób, które nie będąc miliarderami, prowadzą styl życia, którego pozazdrościliby im miliarderzy? Jaki jest ich sekret?
Timothy Ferriss to amerykański autor zajmujący się technikami optymalizacji czasu. W swojej książce wyjaśnia, że najważniejszym zasobem, który naprawdę czyni człowieka bogatym, nie są pieniądze, ale czas. Dlatego uczy on kilku prostych zasad i strategii, dzięki którym go dla siebie odzyskasz. Jeśli zastosujesz choćby jedną z dziesiątek porad, które Tim zawarł w swojej książce, będziesz żył o wiele szczęśliwszym i bardziej swobodnym życiem.
2. Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności – David Allen
„Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności” to niezwykle znana książka Davida Allena, która dokonała niemałej rewolucji w świecie zarządzania czasem. Autor opisuje w niej wszystko to, co odkrył przez dwadzieścia lat swojej pracy nad produktywnością i efektywnością.
Poradnik z jednej strony swoją siłą popycha nieśmiałych i leniwych do działania, a z drugiej – pomaga osobom aktywnym zarządzać swoim działaniem i lepiej je sobie uświadamiać.
Z tej książki o zarządzaniu czasem dowiesz się, jak łatwiej stawić czoła wyzwaniom życia, eliminując niepokój. To pozwoli ci się zrelaksować i zachować jasność umysłu.
To zdecydowanie najlepsza książka, jaką kiedykolwiek napisano na temat zarządzania czasem, więc jeśli jeszcze jej nie przeczytałeś, musisz to zrobić jak najszybciej!
3. Zjedz tę żabę – Brian Tracy
„Zjedz tę żabę” (Eat That Frog) to dzieło Briana Tracy’ego, które uczy, jak przestać zwlekać i jak robić więcej rzeczy w krótszym czasie. Jest takie stare powiedzenie: jeśli z samego rana zjesz żywą żabę, będziesz miał satysfakcję, wiedząc, że prawdopodobnie zrobiłeś już najgorszą rzecz w ciągu całego dnia.
Jest to metafora, której używa Brian Tracy, aby zmusić cię do rozpoczęcia każdego dnia, mierząc się z najtrudniejszym zadaniem. Filozofia autora opiera się na przekonaniu, że czas, który mamy do dyspozycji, nie jest nieskończony. Dlatego należy zadbać o to, aby osiągać maksymalne efekty w jak najkrótszym czasie.
Jeśli chcesz poprawić swoją umiejętność zarządzania czasem, musisz koniecznie przeczytać tę książkę!
4. Jedna Rzecz. Zaskakujący Mechanizm Niezwykłych Osiągnięć - Gary Keller
„Jedna Rzecz. Zaskakujący Mechanizm Niezwykłych Osiągnięć” to poradnik autorstwa Gary’ego Kellera, która od dawna zaangażowany jest w przekazywanie wiedzy na temat rozwoju osobistego oraz tworzenie metod wspomagających efektywne zarządzanie czasem.
Przeczytanie tej książki o zarządzaniu czasem pomoże ci nakreślić sobie własną drogę osiągania najważniejszych życiowych celów i pokaże, jak mądrze ukształtować swoje życie, aby żyć zdrowiej i pełniej.
Umiejętność kierowania swoim życiem w taki sposób, aby mieć więcej czasu, pieniędzy i satysfakcji wcale nie jest niemożliwa do osiągnięcia! Dzięki metodom opisanym w tym poradniku zrozumiesz, co jest naprawdę ważne i że ostatecznie wszystko sprowadza się do tej Jednej Rzeczy.
5. Praca głęboka - Cal Newport
„Praca głęboka” jest poradnikiem na temat produktywności i zarządzania czasem. Jego autor, Cal Newport, to ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego, wykładowca uniwersytecki i uznany pisarz, dzięki któremu dowiesz się, jak uczyć się szybko oraz tworzyć wartościowe rzeczy, dzięki umiejętności koncentracji i uwolnieniu się od rozpraszających naszą uwagę czynników.
Dzięki swojej rozległej wiedzy, Newport zidentyfikował mechanizmy, które odciągają nas od wszystkich zadań i odgrywają niezwykle ważną rolę dla naszego rozwoju. Dzięki ich poznaniu i przeciwstawieniu się im, człowiek jest w stanie szybciej przyswoić specjalistyczną wiedzę i osiągnąć korzystne wyniki w krótkim czasie.
Po przeczytaniu tej książki o zarządzaniu czasem, zrozumiesz zasady, które pozwolą ci osiągnąć wysoki stan koncentracji, a w konsekwencji postawione sobie cele.
6. 7 nawyków skutecznego działania – Stephen Covey
„7 nawyków skutecznego działania” to wydana w 1989 roku książka Stephena Coveya, która sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy. Poradnik ten inspiruje czytelników do rozwijania korzystnych nawyków w ich życiu. To klasyk w dziedzinie książek mówiących o dążeniu do sukcesu oraz przewodników na temat produktywności i zarządzania czasem.
Dzięki tej książce odkryjesz wszystkie sekrety, które pozwolą ci żyć w równowadze i zyskać siłę, której potrzebujesz, aby stawić czoła przeciwnościom losu. W swoim poradniku autor stosuje holistyczne podejście polegające na pracy poprzez nawyki nad zmianą wewnętrzną, która pozwala zobaczyć pozytywne zmiany również w świecie zewnętrznym.
Niewątpliwie jest to jedna z tych lektur, które należy przeczytać przynajmniej raz w życiu.
7. Zarządzanie czasem – Brian Tracy
„Zarządzanie czasem” to książka, z której nauczysz się produktywności oraz tego, jak w krótkim czasie osiągać więcej oraz korzystać w pełni z tego, co oferuje nam życie. Autor, Brian Tracy, będący ekspertem z dziedziny psychologii sukcesu i rozwoju osobistego, wskaże ci strategie i techniki na poprawę jakości twojego życia.
Dzięki zadbaniu o skuteczne wykorzystywanie każdej minuty, którą mamy do dyspozycji, wejdziesz w nawyk efektywnego radzenia sobie ze skomplikowanymi zadaniami oraz podejmowania słusznych decyzji.
Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak każdego dnia wytyczać sobie konkretne i jasne cele oraz koncentrować się jedynie na właściwych działaniach.
8. Fenomen Poranka - Hal Elrod
„Fenomen poranka” to książka, która w sposób bardzo konkretny zajmuje się bardzo istotnym tematem porannej rutyny. Stworzenie własnej porannej rutyny, którą będziesz powtarzać każdego dnia, zanim zaczniesz robić cokolwiek innego, będzie niewiarygodnym punktem zwrotnym dla twojego rozwoju osobistego.
Jeśli ta koncepcja jest ci obca, to książka właśnie dla ciebie. Pomoże ci ona rozwinąć twoją osobistą rutynę, ponieważ jak twierdzi autor, twoje życie może całkowicie się zmienić za sprawą tego, co robisz przed 8:00.
Dzięki lekturze tej książki o zarządzaniu czasem możesz zwiększyć swoją efektywność i koncentrację w pracy, zmniejszyć poziom stresu oraz zyskać nową energię do działania. A to wszystko dzięki odpowiedniemu zarządzaniu czasem!
9. Najpierw rzeczy najważniejsze – Stephen Covey
„Najpierw rzeczy najważniejsze” to poradnik, który ma za zadanie nauczyć czytelnika umiejętności porządkowania spraw oraz określania priorytetów. Autor, Stephen Covey, daje nam bardzo cenne wskazówki na temat kategoryzowania spraw na naprawdę ważne oraz takie, które możemy pomijać. Dzięki umiejętności określania priorytetów będziemy potrafili radzić sobie z ogromem codziennych zadań i obowiązków.
Dobra organizacja i zdolność zarządzania czasem z całą pewnością ułatwią nam osiąganie sukcesów w każdej dziedzinie naszego życia. Jeśli nie możesz okiełznać panującego wokół ciebie chaosu i chcesz nauczyć się, jak porządkować swoje sprawy, koniecznie sięgnij po tę pozycję!
10. Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności – Leo Babauta
„Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności” to poradnik autorstwa Leo Babauta, pisarza, który skupia się na inspirowaniu swoich czytelników do wprowadzania zmian w swoje życie oraz do odczuwania jak największej satysfakcji.
Treść książki czerpie z systemu Getting Things Done, jednak autor zdecydował się uprościć go do minimum i na jego podstawie stworzył swój własny sposób ułatwiający porządkowanie spraw. W jego przypadku stosowanie tego mechanizmu przyczyniło się do zmiany negatywnych nawyków i do wprowadzenia w życie korzystnych zmian.
Jeśli chcesz nauczyć się lepiej zarządzać czasem, zwiększyć swoją efektywność i zmotywować się do osiągania stawianych sobie celów, jak najszybciej przeczytaj tę inspirującą książkę!
W tym artykule przedstawiłam ci książki o zarządzaniu czasem. Mam nadzieję, że lektura powyższych poradników odpowiada twoim aktualnym potrzebom oraz przyczyni się do polepszenia twojej produktywności oraz zmieni twoje życie na lepsze.
Na naszym blogu dostępne są również inne artykuły na temat książek. Polecam ci szczególnie ranking książek motywacyjnych oraz książek o psychologii!