Książki o medytacji i mindfulness: ranking 10 najlepszych lektur

książki o medytacji
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

W tym artykule przedstawię ci najlepsze książki o medytacji i mindfulness dostępne na rynku. Są to zdecydowanie jedne z najbardziej polecanych pozycji, które uczą, jak ważne jest życie „tu i teraz”. Ponadto dostarczają wielu cennych wskazówek, jak skutecznie i poprawnie przeprowadzać sesje medytacyjne.

Choć medytacja nie jest żadną magią, która sprawi, że nasze kłopoty nagle znikną, to pozwala nam spojrzeć na problemy z zupełnie innej perspektywy, bardziej realistycznie i mniej nerwowo.

Medytacja to praktyka, która pomaga radzić sobie ze stresem, przygnębieniem i niskim poczuciem własnej wartości. Sprawia, że na nowo odnajdujemy w naszym życiu radość i spokój. To doskonała metoda, która pozwala wyciszyć nasz umysł, ciało i psychikę oraz pozbyć się wpływu negatywnych bodźców, które rujnują naszą wewnętrzną równowagę.

Poniżej znajdziesz ranking 10 najlepszych książek o medytacji i mindfulness, dzięki którym poznasz niezwykły świat medytacji i wszystkie korzyści z niej płynące.

 

Najlepsze książki o medytacji i mindfulness

1. Mindfulness. Trening uważności - M. Williams, D. Penman

Mindfulness. Trening uważności” Marka Williamsa i Danny’ego Penmana to z pewnością jedna z najbardziej znanych książek o uważności i medytacji. Jest to praktyczny podręcznik, który krok po kroku pomoże ci wprowadzić do twojego życia uważność. Kompletny i prosty do zrozumienia, dostępny dla wszystkich.

Ten skuteczny poradnik zawiera zestawy ćwiczeń medytacji i uważności, które mają na celu nauczyć cię żyć tu i teraz, zwiększyć poziom twojego szczęścia i uwolnić cię od stresu i niepokoju.

Jeśli zależy ci na odnalezieniu spokoju oraz własnej drogi w dzisiejszym, pędzącym świecie oraz na osiągnięciu wewnętrznej równowagi, która pomoże ci w pokonywaniu codziennych trudności, koniecznie sięgnij po tę pozycję!

2. Potęga teraźniejszości - Eckhart Tolle

Potęga teraźniejszości” (The power of now) to jedna z najbardziej szokujących lektur o rozwoju osobistym, jaką możesz przeczytać. Jest bardzo nasycona, niekiedy aż nie do zniesienia. Jednak zdecydowanie jest to książka, która może odmienić twoje życie.

Wszystko opiera się na koncepcji uważności czyli zwracania uwagi na to, co dzieje się w chwili obecnej, bez rozpraszania się niepotrzebnymi myślami. Dzięki autorowi odkryjesz także drogę do samopoznania, która pomoże ci nabyć jeszcze większej świadomości samego siebie.

Ta lektura obali twoją wizję świata zewnętrznego i wewnętrznego oraz doprowadzi cię do życia w teraźniejszości, jako jedynej możliwej drogi do autentycznego szczęścia. Będzie to pierwszy krok na drodze do twojego duchowego oświecenia.

3. Cud uważności - Thich Nhat Hahn

Cud uważności” to książka napisana w 1992 roku przez słynnego buddyjskiego mnicha Thich Nhat Hanha. Jest to tekst doskonały zarówno dla osób przystępujących do medytacji po raz pierwszy, jak i dla tych, którzy mają już doświadczenie i chcą pogłębić praktykę uważności i filozofii Zen.

Oprócz tego, że jest jedną z najlepszych książek na temat medytacji i mindfulness, to dostarcza czytelnikowi także bazę doskonałych ćwiczeń i bardzo ciekawych technik, które rozjaśniają umysł i skłaniają do myślenia.

Dzięki lekturze tej książki o medytacji nauczysz się panować nad swoimi emocjami i umysłem, a w konsekwencji uzyskać wysoki poziom samokontroli nad własnym życiem.

4. Medytacja dla zabieganych – Osho

Medytacja dla zabieganych” to doskonała propozycja dla tych, którzy żyją w wiecznym pośpiechu i szukają sposobów na poprawę jakości codziennego życia poprzez zastosowanie technik mindfulness.

Autor poradnika, Osho przedstawia zestaw prostych ćwiczeń medytacyjnych, które czytelnik może stosować w trakcie wykonywania codziennych czynności, takich jak spożywanie posiłków czy dojazd do pracy. Mają one na celu pozbycie się niepokoju, bezsenności i odzyskanie wewnętrznej ciszy i ukojenia.

Pozycja ta polecana jest każdemu, kto wierzy w korzyści płynące z medytacji, ale nigdy nie miał okazji jej spróbować z powodu braku czasu lub strachu, że jest zbyt skomplikowana.

5. Gdziekolwiek jesteś, bądź - Jon Kabat-Zinn

Gdziekolwiek jesteś, bądź. Przewodnik uważnego życia” to książka, która ma za zadanie pomóc nam pogłębić naszą świadomość i uważność oraz pokazać, jak „zatrzymać się” i wprowadzić do naszego życia pozytywne zmiany.

Z tej książki o medytacji dowiesz się także, jak odzyskać kontakt z samym sobą i żyć chwilą, zamiast zamartwiać się przyszłością i problemami, na które nie mamy wpływu.

Autor poradnika proponuje serię ćwiczeń, które mają na celu nas uspokoić, pomóc w rozwoju duchowym i odnaleźć drogi wyciszenia. To niezwykle motywująca i inspirująca pozycja, w której z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

6. Medytacja. Sposób na lepsze życie – Dorota Mrówka

Medytacja. Sposób na lepsze życie” to zbiór różnych technik i sposobów medytacji, pochodzących z wielu ścieżek rozwoju duchowego, opracowanych przez Dorotę Mrówkę. Autorka proponuje zagłębienie się w świat medytacji, która może skutecznie pomóc czytelnikom zaakceptować świat i życie takim, jakie jest.

Dzięki poradnikowi i zawartym w nim ćwiczeniom medytacyjnym osiągniesz pełniejsze i lepsze życie, a także nauczysz się dystansu i umiejętności odpuszczania, co jest zdolnością bardzo pożądaną w dzisiejszym, wymagającym świecie.

Przeczytanie tej książki o medytacji pomoże ci również radzić sobie z trudnymi i nieprzewidywalnymi problemami, negatywnymi i niszczącymi emocjami oraz destrukcyjnymi relacjami.

7. Medytacja dla zabieganych – Dorota Mrówka

Medytacja dla zabieganych. Jak w 8 tygodni zmienić swoje życie” to kolejny poradnik medytacyjny autorstwa Doroty Mrówki. Tym razem autorka skupiła się na opracowaniu przewodnika po świecie mindfulness i medytacji, który jest adresowany szczególnie tym, którym ciężko jest znaleźć chwilę na zagłębienie się w tajniki medytowania.

Lektura tej książki o medytacji przekaże ci zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną na temat tej niezwykłej praktyki. Wewnątrz przewodnika znajdziesz ośmiotygodniowy kurs wraz z opisem odpowiednich metod medytacyjnych, spośród których każdy może wybrać techniki dostosowane do siebie.

Co więcej, ten poradnik zawiera pozbawione religijnych przesłanek podejście do praktykowania medytacji, w związku z czym nie musisz się obawiać, że poprzez medytację zaburzysz lub zmienisz swój aktualny światopogląd.

8. Czas na medytację - Christophe Andre

Czas na medytację” to przewodnik po świecie medytacji, autorstwa francuskiego psychoterapeuty i psychiatry. Christophe Andre w swojej publikacji, na przykładzie badań naukowych oraz swoich prywatnych doświadczeń przekonuje, jak wiele korzyści dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego płynie z praktyki medytacji.

Jeśli pragniesz wprowadzić w swoje życie zmiany i odnaleźć równowagę emocjonalną oraz wewnętrzny spokój, to ta książka będzie dla ciebie doskonałym wsparciem.

Dowiesz się z niej bowiem, jak trenować swój umysł, aby zredukować stres, wyciszyć się i skutecznie wsłuchiwać się w swoje ciało i jego potrzeby. Jestem pewna, że po lekturze tego podręcznika, zaczniesz odczuwać większe szczęście i spełnienie.

9. Narzędzia rozwoju osobistego – Grzegorz Glinka

Narzędzia rozwoju osobistego” to książka o medytacji, ale także o rozwoju osobistym, który jest przecież ściśle z nią powiązany. Grzegorz Glinka, będący autorem tego podręcznika, stara się pomóc swoim czytelnikom w poprawie jakości ich życia poprzez sprawdzone przez siebie metody medytacyjne.

Po przeczytaniu tej książki o medytacji będziesz w stanie na nowo odnaleźć szczęście i pozbyć się ze swojego życia tych czynników, które przeszkadzały ci w jego osiągnięciu. Ponadto, poprzez proponowane przez autora ćwiczenia, popracujesz nad umacnianiem pewności siebie i odkrywaniem własnej wartości.

Dzięki medytacji i technikom zawartym w tej publikacji zwalczysz szkodliwe nawyki, zwiększysz kontrolę nad swoimi uczuciami i emocjami oraz zbudujesz dyscyplinę i siłę woli.

10. Mindfulness dla zdrowia. Jak radzić sobie z bólem, stresem i zmęczeniem - Vidyamala Burch, Danny Penman

Mindfulness dla zdrowia. Jak radzić sobie z bólem, stresem i zmęczeniem” to poradnik dla każdego, kto czuje się przytłoczony codziennymi problemami i szuka ukojenia poprzez medytację i mindfulness.

Książka daje nam wiele wskazówek na temat tego, jak zredukować stres, który pojawia się w naszym życiu coraz częściej, oraz jak spowodować, aby nasz umysł doznał rozluźnienia i relaksu.

Dzięki metodom medytacyjnym opisanym w tej publikacji pozbędziesz się bólu i towarzyszącemu mu napięciu, które blokuje cię przed odczuwaniem satysfakcji i szczęścia. Wystarczy, że każdego dnia poświęcisz na praktykę uważności 20 min, a dostrzeżesz niesamowite efekty w jakości swojego życia.

W tym artykule przedstawiłam ci książki o medytacji i mindfulness. Mam nadzieję, że dzięki lekturze wymienionych wyżej poradników wdrożysz do swojego życia praktykę medytacji, która pomoże ci poprawić kondycję twojego zdrowia psychicznego i fizycznego.

Zachęcam cię również do zapoznania się z pozostałymi rankingami książek oraz artykułem na temat 10 najlepszych kursów medytacji, dostępnym na blogu Rozwój do Potęgi.

Rozwój Do Potęgi
Rozwój Do Potęgi
Rozwój Do Potęgi to blog poświęcony rozwojowi osobistemu, psychologii i relacjom partnerskim. Jesteśmy także autorami cenionych poradników poświęconych tej tematyce. Wszystkie nasze e-booki dostępne są na tej stronie.